ŠTO SE DOGAĐA U ZET-u?
ZAGREBAČKI ELEKTRIČNI TRAMVAJ d.o.o. 23. kolovoza 2022. godine objavio je Javni poziv za iskazivanje interesa za slobodna radna mjesta na određeno vrijeme za 22 zanimanja, kao npr., vozač, autoelektričar, autogumar, autolimar, tapetar, bravar, električar, monter, i dr. Javni poziv je otvoren dok postoji potreba poslodavca.
Ta brojka će se uskoro drastično povećati nakon što 100-injak vozača ode u mirovinu. Je li riječ o inerciji, neznanju ili skrivenim namjerama sasvim je svejedno zaposlenicima ZET-a i građanima koji već sad osjećaju posljedice takvog (ne)upravljanja javnim gradskim prijevozom.
Radi lakšeg praćenja brojnih problema u ZET-u navedimo samo brojke:
- Vozači autobusa mjesečno imaju preko 10 000 sati prekovremenog rada.
- Na otvoreni poziv javilo se preko 1 000 ljudi, zaposleno samo 2 soboslikara iako primjerice autogumara (vulkanizera) nema dovoljno, a jedni su od krucijalnih za sigurnost i ispravnost vozila.
- 400 ljudi nedostaje u održavanju. Samo jučer je od 169 tramvaja puštenih u promet, svoju vožnju prije vremena završilo 14 tramvaja. 10% tramvaja u dnevnom prometu završilo je u spremištu u kvaru. Ne tako davno (prije dvije godine), Zagrebom su vozila 196 tramvaja dnevno, odnosno 30% više nego danas. Ako zbrojimo 2 + 2 = 40% tramvaja manje u prometu zbog neispravnosti vozila.
- U javnom pozivu promijenjene su predispozicije za vozača autobusa (više nije potrebno iskustvo od najmanje godine dana) što je zanimljivo s obzirom da su se prethodno javili iskusni vozači sa svim traženim kvalifikacijama i bili odbijeni. Zašto odbijamo iskusne vozače i tražimo neiskusne?
- Od 15. rujna 2022. Marko Bogdanović, direktor društva Zagrebački električni tramvaj d.o.o. ignorira određene sindikate bez obzira na molbe sindikalnih predstavnika.
- 60% aparata za poništavanje karata u vozilima ne radi. Koliko novaca gubimo na taj način? Za nekoga tko se stalno poziva na štednju, gradonačelnik ovakvo rasipništvo olako ignorira.
Dok su za vrijeme bivšeg gradonačelnika članovi sindikata odlučivali glasanjem hoće li njihovi predstavnici prihvatiti i što će prihvatiti od ponuđenog u Kolektivnom ugovoru, sada članovi sindikata ne smiju znati što ih čeka. Glavnom prometniku zabranjeno je davanje izvješća o dnevnom prometu vozila sindikalnom predstavniku.
Dakle, spora provedba i to malo odluka koje donesu, ignoriranje problema, u najmanju ruku čudan odnos prema radnicima, rasipništvo i skrivanje podataka samo su grebanje površine problema u ZET-u, a i to je alarm koji zvoni na uzbunu.