Preskoči na glavni sadržaj

KOZMETIČKE IZMJENE I DOPUNE GUP-a GRADA ZAGREBA

Gradonačelnik Tomislav Tomašević se nekad kao oporbeni aktivist žalio da je
predstavljanje izmjena i dopuna GUP-a usred ljeta nepoštena praksa koja otežava
demokratsku raspravu i građansku participaciju, a sad sam radi upravo to.
Nekad su se u tim izmjenama i dopunama ipak radile hrabrije i važnije promjene od ove „kozmetike“ koju je predstavila aktualna „možemovska“ vlast. Za nekoga tko se predstavljao „pravom promjenom“, skandalozno je da se na izmjene i dopune GUP-a čekalo pune tri godine i da se radi o minimalnim promjenama zatečenog stanja koje su toliko kritizirali.
Promijenjena je boja Park šume Maksimir u grafičkom prikazu iz zelene u bijelu. Nadamo se da se tu nne misli nešto graditi.
U određenim dijelovima GUP-a nije ništa mijenjano, primjerice Jarunski most koji je odavno ucrtan u GUP. Možemovci su tvrdili da je nepotreban, sad vide da je potreban i prave od toga veliku priču. Svi mostovi koje je ova vlast sad „otkrila“ javnosti odavno su ucrtani u GUP.
Ljudi kojima je trebalo tri godine za ove izmjene koje to nisu, kojima trebaju mjeseci za
asfaltirati 50 metara ulice, koji nisu u stanju oprati ulice, pokositi travu i pokupiti smeće, sad
obećavaju izgradnju mostova i pristupnih ulica u sljedećem mandatu. To je kao da osoba
koja je u četiri godine pročitala jednu knjigu obeća da će u sljedeće četiri godine sama
napisati 10 knjiga. Priča za naivne.
Ali, ono što će se napraviti jest da će se građanima dodatno otežat stjecanje krova nad glavom. U
određenim zonama gradnje dopuštenost izgradnje smanjuje se i do 70 posto, što će smanjiti
ponudu novih stanova i povećati cijenu postojećih stanova na tržištu.


Dakle, GUP je u potpunosti anti-razvojni i predstavlja pokušaj da se zaustavi gradnja na
sada slobodnim prostorima, težnja je stvoriti što više zelenih površina (koje ionako nisu u
stanju održavati), ali ključno je pitanje kako će se financirati razvojni projekti ako nema
prihoda od komunalnog doprinosa.
Težište prometnih rješenja se bazira na biciklu koji definitivno nije idealno prometalo u našim
klimatskim uvjetima, dok se istovremeno parking maksimalno ograničava.
Zagrebu treba nova vizija grada koji funkcionira i to ćemo građanima ponuditi na izborima.